Intleacht Shaorga agus Teagasc/Foghlaim na Gaeilge

Neasa Ní Chiaráin

ABSTRACT

This article is at the intersection of AI, language education, and minority/under-resourced languages. The aim of this article is (i) to offer insights into AI in language education currently and (ii) to mention some of the significant hurdles that need to be overcome, especially in the context of languages with fewer speakers and resources, in this case Irish. A brief overview is given of a speech-based, AI-enhanced platform for Irish-language teaching/learning, An Scéalaí. This is discussed in the context of experiments run to ascertain the usefulness of a large language model (GPT), trained mainly on English-language data, in generating Irish-language content. The article concludes with a call for thoughtful design for strategic integration of AI in educational settings, guided by comprehensive research and policy development so that AI-enhanced systems will benefit learners and teachers of Irish.

Please note

COMHARTaighde is an open access, peer-reviewed scholarly journal in the field of Irish language and literature studies. The full text of the article described on this page is available in the Irish language only. English-language translations of article titles, abstracts and certain metadata are provided in order to enable international scholars to discover research published in COMHARTaighde and to facilitate the indexing of articles in certain academic databases.

Dáta foilsithe:
28/11/2024

Stádas:
Piarmheasta

Eochairfhocail:
intleacht shaorga, teagasc teangacha, An Ghaeilge, ardáin oideachasúla

DOI:

Conas a dhéantar tagairt don alt seo?

Is iad an Intleacht Shaorga, teagasc/foghlaim teangacha, agus cás na dteangacha ar bheagán acmhainní digiteacha atá faoi chaibidil san alt seo. An aidhm atá leis an alt ná spléachadh a thabhairt ar (i) Intleacht Shaorga i dteagasc/foghlaim teangacha go ginearálta agus (ii) Intleacht Shaorga i dteagasc/foghlaim teangacha ar bheagán acmhainní digiteacha, an Ghaeilge sa chás seo, agus na tosca a chaithfear a chur san áireamh sna comhthéacsanna seo – atá go hiomlán difriúil ó chomhthéacs na mórtheangacha. Léirítear ardán foghlaim ríomhchuidithe teangacha-chliste, An Scéalaí, agus mínítear turgnaimh a rinneadh a léiríonn nach féidir brath ar shamhail teanga mhór (GPT), atá tógtha ar struchtúir an Bhéarla don chuid is mó, chun ábhar a ghiniúint do chomhthéacs teagasc/foghlaim na Gaeilge. Leagtar amach cuid de na tosca a chaithfear a chur san áireamh le go mbeidh IS ar ardchaighdeán ar fáil do mhúinteoirí agus d’fhoghlaimeoirí na Gaeilge sna blianta atá romhainn amach.

Údar:
Neasa Ní Chiaráin

Teagmháil:

nichian@tcd.ie

Beathaisnéis:

Tá an Dr Neasa Ní Chiaráin ina hOllamh Cúnta Ussher le Teicneolaíocht Urlabhra agus Teanga don Ghaeilge, i gColáiste na Tríonóide, Baile Átha Cliath. Tá sí ag obair sa tSaotharlann Foghraíochta agus Urlabhra, áit a bhfuil sí ar dhuine de na príomhthaighdeoirí ar an tionscadal teicneolaíochta ABAIR.ie. Chomh maith le bheith ag obair ar na bunteicneolaíochtaí urlabhra – guthanna sintéiseacha agus aithint cainte – tá spéis aici sa nasc idir an teicneolaíocht, an teangeolaíocht agus oideolaíocht. Tá togra reatha aici dírithe ar fhoghlaimeoirí Gaeilge ar a dtugtar An Scéalaí. Tá sé mar aidhm ag an togra ‘Foghlaim Ríomhchuidithe Teangacha’ seo uirlisí éagsúla teicneolaíochta teanga don Ghaeilge a chur ar aon ardán amháin agus teicnící ‘cliste’ a úsáid chun iad a chur in oiriúint d’fhoghlaimeoirí atá ag leibhéil éagsúla cumais.

Scaip an t-alt seo:

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.